Blog - SalonWeb.pl

Dostosowanie strony oraz treści do wymogów SEO przepisem na sukces.

Sama strona internetowa to nie wszystko, teraz musisz dać się odszukać w sieci. W Tym pomoże Ci pozycjonowanie strony.

Young Man Sitting At Desk Working On Computer And Laptop At Home

Young Man Sitting At Desk Working On Computer And Laptop At Home

Od czego trzeba zacząć.

Posiadanie własnej strony www nie zagwarantuje Ci ruchu w interesie jeśli nie będzie odpowiednio klasyfikowana w Google. O tusz jeśli prowadzisz biznes związany z restauracją i chciałbyś zdobyć nowych gości, zlecasz założenie strony www Twojej restauracji. Strona została wdrożona na serwer, wszystko chodzi jak należy jednak coś jest nie tak? Nie widzisz większego ruchu w Twojej restauracji, a już na pewno nie widziałeś żadnych nowych gości. Szukasz powodów, odpalasz komputer, uruchamiasz przeglądarkę, wchodzisz na stronę Google i wpisujesz frazy związane z restauracjami w Twoim mieście. Szukasz po wynikach i nie widzisz tam Twojej strony, zatem wpisujesz restauracje i dzielnice na której się ona mieści, efekt ten sam, nie ma Twojej strony w wynikach Google!. Ciśnienie rośnie bo w końcu na stronę wydałeś nie małe pieniądze!. Zatem ostatnia deska ratunku, wpisujesz frazę ,,Restauracja-Miasto-Ulica” czekasz na wyniki i ? No i nic znowu pudło.
Przedstawiona przeze mnie historia miała miejsce na prawdę, a restaurator był zdenerwowany kiedy opowiadał mi o tym ile zapłacił dla pewnej firmy zajmującej się budowaniem stron www. Postanowił zmienić usługodawce i tak trafił do mnie. Zatem co mogło pójść nie tak? Czyja to wina?. Okazało się, że strona miała błędy w kodzie, wystarczy jeden znacznik < meta > aby uniemożliwić dla robota Google zindeksowanie naszej strony. Lecz to nie tylko wina złej pracy kolegów po fachu, sam restaurator nie zadał sobie tyle trudu aby dowiedzieć się za co tak właściwie płaci.
Postaram się jak najprościej wytłumaczyć co należy zrobić aby strona została dobrze pozycjonowana a przede wszystkim widoczna dla Google.

Audyt Seo.

Polega na przeanalizowaniu kodu strony. Strona internetowa powstaje poprzez wpisywanie odpowiednich kodów do programu podobnego do notatnika. Można również zbudować stronę używając odpowiednich CMS-ów. CMS-y, to nic innego jak programy ułatwiające tworzenie witryn www. Do najpopularniejszych należą programy takie jak WordPress, Joomla, Drupal, Typo3, Quick. Pracując na nich nie trzeba używać odpowiednich kodów przez co praca jest o wiele łatwiejsza.
Nieważne jak została zbudowana strona, każda strona ma swój kod. W tym kodzie mogą pojawić się pewne błędy jak omówiony wcześniej przykład kodu < meta > lecz to nie wszystkie przypadki. Możecie mi uwierzyć, że strona może zacząć wariować już wtedy kiedy zabraknie choćby takiego znaku w kodzie >. Chce zaznaczyć że kody stron mogą mieć po parę tysięcy linijek. Wiec trzeba naprawdę uważać.

Po odnalezieniu wszystkich możliwych błędów, powinno przejść się do opracowania planu naprawczego seo Jest to nic innego jak diagnoza choroby oraz plan leczenia pacjenta. W tym miejscu muszę podkreślić bardzo ważą rzecz. Pozycjonowanie witryny w przypadkach bardzo popularnych fraz potrzebuje czasu. Prace związane z Seo nie polegają na wpisaniu jednego magicznego kodu, po którym zmienią się wyniki wyszukiwania w Google a Twoja witryna będziesz numerem jeden.
Pozycjonowanie strony. Jest działaniem wieloetapowym powiązanym ze sobą. Pominiesz jeden a efekt może być mizerny.

Dostosowanie strony do wymogów SEO .

Ten etap polega na wdrożeniu, wychwyceniu wszystkich możliwych błędów strony. Do najczęstszych należą: brak indywidualnych tytułów podstron, te same słowa klucze, niedomknięte sekcje strony, czas ładowanie witryny, dostosowanie jej do urządzeń mobilnych, sprawdzenie podstron strony, czy każda z nich ma indywidualny tytuł, słowa klucze. Wymieniłem najbardziej podstawowe czynności na, które trzeba w tym etapie zwrócić swoją uwagę.

Dobór słów kluczowych.

Osoba poszukująca w sieci np. firmy transportowej w wyszukiwarce wpisze szereg fraz aby odnaleźć taka firmę. My chcąc być odnalezieni przez klienta w sieci musimy być przypisani do odpowiednich fraz. Osoby pozycjonujące używają odpowiednich narzędzi miedzy innymi Google Adwords aby określić na jakie słowa kluczowe należy postawić.

Dostosowanie treści do wymogów SEO

Strona internetowa to nie tylko tło, parę zdjęć ale przede wszystkim tekst. Według badań coraz mniejsza ilość polaków sięga po książki, wiec treść marketingowa na stronie jest skracana do minimum aby nie zalewać internatów potokiem zdań, których i tak najprawdopodobniej nie przeczytają. Na szczęście robot Google uwielbia tekst, im więcej tym lepiej. To właśnie dlatego widzimy ostatnio wysyp blogów połączonych z firmową stroną internetową. Blog to doskonałe rozwiązanie, dziś bardziej używane jest jako narzędzie do pozycjonowania stron www. To doskonałe miejsce na to aby podzielić się wiedzą z twojej branży dla potencjalnych klientów. A Przede wszystkim do doskonałe miejsce aby w tekst wtopić wszystkie wybrane frazy które pomogą pozycjonować Twoją stronę www.

Poznaj znaczniki h1-h6.

Pomiędzy te znaczniki wpisuje się treść według jej hierarchii. Pamiętając o tym że znacznik h1 na stronie powinien pojawić się tylko raz. Resztę znaczników możemy powielać. Pomiędzy znacznik h1 wpisujemy treść która najlepiej opisuje profesje, którą wykonujesz, pamiętając o słowach kluczowych, które zostały wybrane.

Bezpieczne Katalogi.

Kolejną czynnością jest dodanie Twojej strony do katalogów firm, ja używam tylko płatnych. Dlaczego? Takie katalogi istnieją już parę ładnych lat i będą istnieć dalej, darmowe, mogą zostać zlikwidowane a praca spędzona na dodawaniu linków może zostać zmarnowana. Następnym argumentem przemawiającym za płatnymi katalogami jest to, że Google banują nie właściwe formy pozycjonowania. Do takich należy dodawanie odnośników do twojej strony wszędzie tam gdzie się da, są miejsca bezpieczne, pełnowartościowe, są i również miejsca pod lupą Googla gdzie nie należny dodawać odnośników do twojej strony. Bezpieczne miejsca to między innymi płatne katalogi firm, fora internetowa, social media, facebook, twitter, google + youtube.

Social Media.

Warto posiadać chociażby Fanpage na Fb na, którym będziesz chwalił się swoimi artykułami ze strony. Doskonałe miejsce aby zdobyć nowych klientów ale przede wszystkim aby zwiększyć ruch na stronie. Więcej odwiedzin lepsze miejsce w wyszukiwarce Google.

Bądź Cierpliwy.

Pamiętaj musisz być Cierpliwy. Jeśli zleciłeś prace dla firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem wiesz już czego od nich możesz wymagać, o co należny dopytać i czego możesz się spodziewać. Jak widzisz droga do najlepszych miejsc w Google nie jest prosta, ale da się to osiągnąć. Zawsze należy posiadać plan działania.

Komentarze

Co myślą inni?

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?